« 嬉しい手打ちパスタ~ | Main | 嬉しいお知らせ〜 »

January 31, 2007

「和カフェ」

今頃は京都でのんびり〜のはずだったのに。。
実は暫くの間地元を離れる事が出来なくなってしまいました。
早く京都入りしたいな。

元気を出して先日友達とお喋りを楽しんだ
地元でのお気に入り和カフェを紹介しちゃいます。


0701280001

京都を思い起こさせてくれる「和庵」でのひと時。
友達はカボチャプリンに濃厚アイスをチョイス。

0701280003

私が注文したのは、
お鍋ではありません。
待つこと数分〜ぐつぐつ。。。

0701280004

あつあつのぜんざいの出来上がりです。
お餅もとろ〜りとろけて美味しかった。。

実は昨日もちょっと立ち寄ったのですが
立派な7段飾りのお雛様が飾ってあってびっくり!
バイトの子のなのですが。。って教えていただきました。
暫く見とれていたらますます京都に行きたくなっちゃいました。


次回の記事のタイトルは
「ついに京都入りしました〜!」がいいなって思っています。

|

« 嬉しい手打ちパスタ~ | Main | 嬉しいお知らせ〜 »

Comments

わ~わ~いいなあ、和庵!
写真見てたらまた行きたくなりました。
そして、このぜんざい、めっちゃ美味しそうですね。
コンロ付、初めて見ました~
待つ時間も楽しそう。ワクワクですね。

Posted by: kei@gn4y24 | February 05, 2007 at 09:50 PM

>kei@gn4y24 様

良いですよね「和庵」!!
「和庵」のメニューを見るたびにいつもわくわくしちゃいます。
さすが京都出身のマスターですから物腰もやわらかく、和テイストの店内も落ち着いた雰囲気で夕方お庭を眺めながらついつい長居しちゃいます。
「ぜんざい」お勧めです。まだかな?まだかな?ってこそっと何回も蓋を開けちゃいました〜。

Posted by: わか | February 06, 2007 at 06:48 PM

Just want to say your article is as astonishing. The clearness in your post is just great and i could assume you're an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the gratifying work.

Posted by: Quest Bars | February 09, 2015 at 07:41 AM

This paragraph offers clear idea designed for the new users of blogging, that in fact how to do blogging and site-building.

Posted by: free music downloads | February 12, 2015 at 10:49 PM

What's up, just wanted to mention, I enjoyed this post. It was funny. Keep on posting!

Posted by: cashnetusa | February 15, 2015 at 11:00 PM

This article will assist the internet visitors for setting up new blog or even a blog from start to end.

Posted by: free music downloads | February 21, 2015 at 04:27 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/45643/13689270

Listed below are links to weblogs that reference 「和カフェ」:

« 嬉しい手打ちパスタ~ | Main | 嬉しいお知らせ〜 »