« 贅沢な甘味処見つけちゃいました。 | Main | 金沢ひがし茶屋街。。。1 »

September 09, 2005

贅沢な甘味処見つけちゃいました。。2

甘味 楽楽の続きです。
ぎおん楽楽の奥のエレベーターで2Fへ。
扉が開くとそこにはかつてお茶屋さんだった面影が。。。
そっと覗くと黒塗りのカウンターがありました。
きっとバブル全盛のときは舞妓さんを従えてさぞ
賑わっていて今のように誰もが来れるような場所では
なかったのでしょうね。。。

0050906114

美味しそうなメニューとにらめっこ。
なかなか決まりません。
注文したのは。。

0050906113

栗とカボチャとグレープフレーツのプリン。
3つの味が同時に楽しめます。
グレープフルーツのプリンは甘くなくてさわやか、
カボチャはとろーりなめらかでほんのり甘く
栗は濃厚なくりの味でつぶつぶ感が嬉しくて。。。
どのプリンも美味しい〜でもさすがの私もお腹いっぱい。
コーヒーも一緒にいただきました。

0050906115

彼女は白玉みつまめと抹茶のセット。
茶色のはほうじ茶の香り、白はすっきり爽やか味。
少し貰っちゃいました〜勿論白玉も!

甘いものとセットのみなので
「ちょっとお茶でも」と軽い気持ちでは行けませんが。。

0050906115

ここの2階に静かな甘味処があるとは今まで気が付きませんでした。しっかり甘いものを食べたいな〜それも祇園で!って思ったら
これからは、大好きな花見小路へ直行しちゃいそう。。。


|

« 贅沢な甘味処見つけちゃいました。 | Main | 金沢ひがし茶屋街。。。1 »

Comments

こんにちは。
お店のたたずまいは、一見一見さんお断りって雰囲気ですが、そんなことないんですね。いいとこですね〜(^^)

Posted by: すずりん | September 09, 2005 at 03:24 PM

またお気に入りのお店が増えましたね。
行きたいところがいっぱいになってきて、大変ですね。
グレープフルーツのプリンって不思議です。

Posted by: rina-oha | September 09, 2005 at 09:19 PM

>すずりん様

祇園のお店、昔と違い今では私達でも入りやすくなってきました。
京都ではフレンチにイタリアン、創作料理とお洒落なお店が
どんどん出来てとってもわくわくしてしまいます。

今日京都を離れなければなりませんがお土産話沢山あるので
京都の事思い出しながらブログ書いて行こうと思っています。
すずりんさんに気に入って頂けるお店があればいいな〜って思っています!

Posted by: わか | September 10, 2005 at 08:40 AM

>: rina-oha様

グレープフルーツのプリン本当に不思議な味でした。
甘くなくて爽やかな味です。お店の方も
グレープフルーツから食べるのが良いですよ!って
教えて下さいました。
栗のプリンがとっても美味しかったです。

本当に行きたい所ばかり〜。。。
rina-ohaさんは今日から京都なのですね。
思いっきり楽しんで来て下さい!

Posted by: わか | September 10, 2005 at 08:52 AM

Keep on writing, great job!

Posted by: May Loc Nuoc RO | February 12, 2015 at 04:37 AM

Howdy, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam comments? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it's driving me insane so any support is very much appreciated.

Posted by: http://www.dailymotion.com/ | February 23, 2015 at 08:55 AM

hey there and thank you for your info - I have certainly picked up anything new from right here. I did however expertise some technical points using this web site, since I experienced to reload the website a lot of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I'm complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage your quality score if ads and marketing with Adwords. Well I'm adding this RSS to my e-mail and could look out for much more of your respective interesting content. Ensure that you update this again very soon.

Posted by: Vat lieu xay dung gia re | April 06, 2015 at 08:41 AM

Simply desire to say your article is as amazing. The clarity in your post is just excellent and i could assume you're an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the gratifying work.

Posted by: cung cap gach | May 08, 2015 at 09:35 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/45643/5818573

Listed below are links to weblogs that reference 贅沢な甘味処見つけちゃいました。。2:

« 贅沢な甘味処見つけちゃいました。 | Main | 金沢ひがし茶屋街。。。1 »