« 金沢で松竹大歌舞伎。。 | Main | やった~!頑張りました。 »

August 02, 2005

素敵なおもてなしでした。

今日は先日の友達とのわいわいランチのお話です。
地元での食事会はまず駐車場の確保が大事です。
バスは全然来なくて不便だし...
空車のマークのタクシー走っていません。
というわけで、何処へ行くにも車で移動です。

それもこれ何人乗り?って思うほどの大きい車を乗り回したり
雪でも風でも遠乗りも平気な甲斐性のある人や
もう足同然の運転技術の素晴らしい人。。。もう尊敬です!

雨が強い日は外出を控えて。。っていう情けない私の為?に
いつもは我が家へ集合ですが、たまには美味しいランチを!って
久し振りに出かけました。
日本料理 「山崎」です。

00508021

いつもは予約が取れないのですがこの日は運良く
もうすぐお部屋が空くとの事で暫く待機。。

00508022

日本料理の味と美しさにこだわって。。って
おっしゃる通り目に涼しく味も優しいお料理が次々と。。

0050823

氷の器は大きくて驚き!これ良いわね~って思っても
冷凍庫に2~3個入れたらもう大変な事になるわよね~なんて
わけもない事をわいわい。本当にかしましい。。。
冷たいスープを平らげたら中のじゅんさいが
氷にくっいてとれない~ってスプーンでごしごし。。。
もう大笑いでごしごし。。。
お部屋でゆっくりならではの大騒ぎです。


00508024

中は何だったかしら?
友達に電話したらよくある事よ!ですって。。。

00808026

わ~中は何が入っているのかしら?って思ったら

00508027

京都を思い出しちゃいました。

00508029

フルーツゼリーも嬉しくて。。

005080215

おまけに氷小豆!!もう大満足。

帰りには食べ切れなかった炊き込みご飯を
おむすびにしてお土産に下さいました。

これ京都だったら間違いなくもっとするわよね~
やっぱり最後はお値段のお話。
一人確か3400円。又美味しい物たべたいわね。。って
どうやら癖になってしまったみたいな私達でした。


|

« 金沢で松竹大歌舞伎。。 | Main | やった~!頑張りました。 »

Comments

素敵なお料理!
涼しげで、氷の器が本当素敵です。
そして、蓋をあける時の中はなんだろう?ってワクワクするのって楽しいですよね。


Posted by: rina-oha | August 02, 2005 at 08:52 PM

>rina-oha様

本当にわくわくでした。
うっすら中の色が写って何が入っているのかしら?って。。
ここは地元では知る人ぞ知る有名なお店。
京都で修行されたという話を聞いた事があって、
私にとってはとっても嬉しいお店です。
そして私達だけのために用意してくださる炊き込みご飯。
いつも必ずお土産にして下さいます。
家に帰ってから又楽しめて幸せ~
でも皆がおかわりしちゃったら別ですが。。。
又行きたいな~って思っています!!

Posted by: わか | August 03, 2005 at 07:09 AM

わかさん、こんにちは。
以前ブログにおじゃまさせていただきました、
豆和です。
ブログ毎日チェックしてます。
わたしのHPは更新が進まず止まったままなのでそろそろ
UPしていきたいと思ってます。
今週末、ぽっかり時間が空いたので
京都に行くことにしました。
最近はずっと2人旅だったので1人旅は久しぶりです。
のんびり京都を満喫してきます。
わかさんのブログ参考にさせていただきます。

Posted by: 豆和 | August 04, 2005 at 10:12 AM

> 豆和様

こんにちは。お久し振りです。
毎日見ていて下さっていたなんて!
なんて嬉しいコメントなのでしょう。ありがとうございます。
もっとちゃんとしなくちゃ!って思っています。
豆和さんお忙しいのかな~って
HPにお邪魔するたびに思っていました。
でも今週末にのんびり京都一人旅をなさるのですね。
豆和さんの京都レポートとっても楽しみです。
私も来週早々に京都に行きますが、
相変わらず食いしん坊の旅になりそうです。
これからも暑い日が続きますが、どうぞお仕事頑張って下さい!

Posted by: わか | August 04, 2005 at 03:08 PM

What's up Dear, are you truly visiting this web site daily, if so then you will absolutely take good knowledge.

Posted by: click bind | July 15, 2015 at 02:25 PM

Hmm it seems like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger but I'm still new to the whole thing. Do you have any points for newbie blog writers? I'd certainly appreciate it.

Posted by: strata search | July 15, 2015 at 03:23 PM

Hi there everyone, it's my first visit at this web site, and paragraph is in fact fruitful for me, keep up posting these types of content.

Posted by: street location | July 15, 2015 at 09:42 PM

Have you ever thought about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and everything. However think about if you added some great photos or video clips to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with images and clips, this blog could certainly be one of the best in its niche. Fantastic blog!

Posted by: vancouver realtor | July 16, 2015 at 02:01 PM

I have fun with, lead to I discovered exactly what I was taking a look for. You've ended my 4 day long hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

Posted by: writemypaper | July 21, 2015 at 05:42 AM

Wow, this piece of writing is good, my sister is analyzing these things, so I am going to inform her.

Posted by: alzheimers stages Cherry Hill NJ | July 21, 2015 at 08:18 PM

I was curious if you ever considered changing the page layout of your website? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or two pictures. Maybe you could space it out better?

Posted by: Мажарин отсосёт | September 05, 2015 at 02:30 AM

Nice post. I used to be checking constantly this weblog and I am impressed! Very helpful info particularly the ultimate section :) I care for such info much. I was seeking this particular information for a long time. Thank you and good luck.

Posted by: Мажарин отсосёт | September 06, 2015 at 08:03 PM

Hello, every time i used to check weblog posts here in the early hours in the dawn, since i like to find out more and more.

Posted by: http://swaade.com.au/docs/eco-415-week-1-dqs-part-2-2.pdf | October 07, 2015 at 11:06 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/45643/5266699

Listed below are links to weblogs that reference 素敵なおもてなしでした。:

« 金沢で松竹大歌舞伎。。 | Main | やった~!頑張りました。 »